به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، با توجه به اینکه تقریبا 40درصد اتوبوسهای شرکت اتوبوسرانی تهران را اتوبوسهای گازسوز تشکیل میدهند، متأسفانه وضعیت بحرانی جایگاههای سوختگیری CNG خصوصا در مناطق 9 ، 7 ، 6 و 4 شرکت واحد باعث شده توان جابهجایی بخش عظیمی (حدود 5/18درصد) از ناوگان اتوبوسهای حملونقل شهر تهران کاهش یابد که این امر مسلما نارضایتی شدید شهروندان محترم را در پی خواهد داشت.
بهعنوان نمونه بر اثر نقص فنی مکرر جایگاههای سوختگیری CNG و عدمامکان شارژ به موقع مخازن اتوبوسهای گازسوز، در اردیبهشتماه سالجاری، اتوبوسهای گازسوز قریب به 50 هزار ساعت اتلاف وقت سوختگیری داشتهاند که بهطور میانگین روزانه 1606 ساعت از چرخه سرویس رسانی خارج بودهاند و این در حالی است که در خردادماه وضعیت جایگاهها حادتر شده است.
بنابراین گزارش، نظر به اینکه این شرکت در راستای امکان بهرهبرداری از حداکثر توان موجود جایگاههای سوختگیری CNG، آخرین وضعیت آنها را بهطور روزانه به کلیه مراجع ذیربط منعکس میکند، نیاز است متولیان امر دید فرانگر و مسئولانهتری نسبت به مشکلات متوجه ناوگان اتخاذکنند، لیکن متأسفانه نه تنها تاکنون اقدام اساسی درخصوص رفع معضلات موجود در این زمینه صورت نپذیرفته بلکه به مرور شهر تهران شاهد از مدار خارج شدن سایر جایگاههای CNG و در نتیجه محرومیت از حداقل امکانات در اختیار اتوبوسرانی میشود.
در خاتمه حسین بیژنی از بروز مشکلات فوق که رفع آنها صد در صد از حیطه توانایی شرکت واحد و شهرداری تهران خارج است ابراز تأسف و نگرانی کرده و از دستگاههای مسئول خواست تا با دقت بیشتر و توجه به وظایف خود محرومیت مردم شریف و لایق خدمت تهرانی را بیشترنکنند.